vrijdag 9 februari 2018

Zeg me dat je van me houdt

Hinkel sneller dan het licht
en haal je eigen schaduw in
Hou de wereld in je hand
en zoek naar het begin

Werp de eerste steen, maar mis
Zaag een goochelaar doormidden
Raak me zonder dat je schiet
Laat je schaamteloos aanbidden

Kruip door het oog van een kameel
Krijg een headline in de krant
Huppel naar de horizon
en ga zitten op de rand

Ga blootsvoets al past de schoen
Zet veren op een kale kip
Duw de stuurlui van de wal
Laat je keren door het schip

Geef de leugen onderdak
en laat de waarheid lopen
Vreet de boer die je niet kent
Leef, want dat doet hopen

Houd je laatste adem in
Kom uit zes of zeven kasten
Tel één plus één is blauw
Haal je schouders op voor lasten

Gooi de kruik opnieuw te water
ook al is het de gelijmde
Zeg me dat je van me houdt
en bewijs het ongerijmde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten